top of page
reka-0400.jpg

איך להיות מאושרים ב-7 צעדים פשוטים עם כלים רוחניים להתפתחות אישית



אישה עומדת במעלה מדרגות ומניבתנוחה המביעה אושר

התפתחות אישית לצורך העלאת רמת האושר היא תהליך אישי ומורכב שדורש תשומת לב ופעולה עקבית. ההמלצות שיובאו להלן מבוססות על מחקרים בתחום הפסיכולוגיה החיובית ומדע האושר בצירוף כלים רוחניים של המסורות הרוחנית הגדולות.

התנדבות ונתינה: מחקרים מראים שהתנדבות ועזרה לאחרים יכולים להגביר את האושר של המתנדבים עצמם. רוצים להיות מאושרים? תעזרו לאחרים להרגיש טוב.

תרגלו כלים רוחניים כמו מיינדפולנס ומדיטציה: מיינדפולנס, בעברית: 'קשיבות', מתוארת כתשומת לב ​הפוגשת את המתרחש ב"כאן ועכשיו" מתוך קבלה לא שיפוטית. תרגול יומי של מדיטציית מיינדפולנס הוכח כשיטה יעילה להפחתת לחץ, חרדה ולשיפור התחושה הכללית של אושר ורווחה.

הכרת תודה: מחקרים מצאו שהבעת הכרת תודה על בסיס יומי, יכולה לשפר את רמת האושר. אנשים שכותבים יומן תודה יומי או מביעים תודה לאחרים העלו את רמת האושר שלהם.

קשרים וחיבורים חברתיים: קשרים חברתיים איכותיים ותמיכה רגשית הם מרכיבים חשובים לאושר. אנשים ששומרים ומטפחים קשרים חזקים ומשמעותיים תורמים בכך לרווחתם האישית.

פעילות גופנית: ספורט ופעילות גופנית קבועה מובילים לשחרור אנדורפינים, המכונים "הורמוני האושר", ויכולים לשפר את המצב הרוח והבריאות הנפשית.

מציאת משמעות ומטרה: אנשים שמרגישים שיש לחייהם משמעות ומטרה נוטים להיות מאושרים יותר. זה יכול להיות דרך עבודה משמעותית, תחביבים, פעילות חברתית או רוחנית.

חשיבה חיובית: לאופן בו אנחנו חושבים יש השפעה רבה על הרגשתנו. מחקרים מצאו שחשיבה חיובית מולידה אמונות חיוביות בנוגע לעצמנו ומשפיעה לטובה על מצב הרוח ועל הרווחה הנפשית. כמו כן, חשיבה חיובית עוזרת להתמודדות טובה יותר עם מחלות פיסיות ומזרזת התאוששות מצבים של אבל ודיכאון. חשיבה בעלת אופי שלילי נמצאה קשורה לרגשות שליליים ולמצבי דיכאון.

מדריך מעשי להעלאת רמת האושר:

תרגלו מדיטציית מיינדפולנס. תרגול של אפילו מספר דקות ביום תורם להפחתת לחץ וחרדה. אם עוד לא למדתם איך לעשות מדיטציית מיינדפולנס, הרשמו לקורס מיינדפולנס והקדישו זמן מדי יום לתרגול. ישנן צורות רבות בהן ניתן לתרגל קשיבות: הליכה מודעת הינה תרגול נעים ומרענן. אכילה, ריקוד, מקלחת, או אפילו שטיפת כלים. בכולם, הרעיון הוא להיות נוכחים ומודעים בזמן הפעילות, תוך שימת לב לכל היבט של החוויה.

כתבו יומן תודה: מדי יום, רצוי בשעה קבועה בבוקר, רשמו לפחות 10 דברים שאתם אסירי תודה עליהם.

טפחו ושקמו קשרים חברתיים: ערכו רשימה של בני משפחה, חברים ועמיתים איתם תרצו לשמור על קשר. יזמו שיחת טלפון ופעילות משותפת עם אחד או יותר אנשים מהרשימה לפחות פעם בשבוע.

תרגלו פעילות גופנית: התחייבו לפעילות גופנית קבועה. חשוב לבצע פעילות גופנית משלושה סוגים: פעילות אנאירובית לחיזוק שרירים. פעילות אירובית (גם אם זה רק הליכה יומית של 30 דקות) ופעילות לשמירת גמישות הגוף, כמו יוגה או מתיחות.

קבעו מטרות ופעילויות עם משמעות: חישבו ומצאו מה מעניק לחייכם משמעות. ערכו רשימה של פעילויות בעלות משמעות עבורכם ופעלו להשגת מטרות בעלות ערך. מטרות יכולות להיות בתחום הקריירה, לימודים, התפתחות אישית, מערכות יחסים, כספים, פנאי, תחביבים וכדומה. אפשרות נוספת היא יצירת שינוי לטובה בחייהם של אחרים.

התנדבו: חפשו ומצאו דרכים לתרום לקהילה שלכם ולעזור לאחרים. ניתן למצוא ברשת לא מעט אתרים המרכזים פעילויות התנדבות.

הצעות לתרגול חשיבה חיובית: השתמשו בהצהרות חיוביות. הצהרות חיוביות הן משפטים שמנוסחים בצורה חיובית, נאמרים בזמן הווה, ומבוססים על עקרון החזרה. חזרה על ההצהרות החיוביות עוזרת לשתול מסרים חיוביים בתת מודע. ככל שתקראו, תאזינו או תדקלמו את ההצהרות החיוביות, כך הן יוטמעו בתת מודע שלכם, יחליפו את הדיבור הפנימי השלילי, ישחררו אמונות מעכבות, ויבנו דפוס חשיבה חדש, שיאפשר לכם לראות את החיים בצורה שונה וחיובית יותר. התמקדו בדברים הטובים. החליפו נקודת מבט המתרכזת בשלילי לנקודת מבט המדגישה את החיובי. 

בלו זמן עם אנשים חיוביים. גישה חיובית היא דבר מדבק, ולמרבה הצער, כך גם גישה שלילית. הוכח כי בילוי במחיצת אנשים חיוביים משפר את מצב הרוח ותורם להצלחה בכל תחום. התחילו את היום עם הרגל חיובי. זה יכול להיות כתיבת יומן רגשות. תרגול מדיטציה או ביצוע תרגילי התעמלות. 

bottom of page